Чому балансування шин потребує регулярності

6 декабря 2021 г.

 

Коли характеристики об'єктів, що обертаються (коліс) приводять до стану максимально рівномірного розподілу їх маси, – такий процес називається балансуванням шин.

Внаслідок цього усуваюсь такі неприємні, а найчастіше, і небезпечні явища як:

- Биття, вібрація керма;
- «Нишпорення» автомобіля на дорозі;
- Вібрація задньої частини кузова;
- Підвищений знос підвіски;
- Погіршення керованості, зчеплення з дорожнім полотном, збільшена довжина гальмівної колії.

До балансування, майже завжди, центр мас і геометричний центр колеса не збігаються. Тому дана процедура рекомендується виробниками шин як регулярна – через кожні 1000-2000 кілометрів пробігу. Крім того, якщо під час експлуатації автомобіля колеса зазнали удару на ямі або об бордюр, з'явилися серйозні вібрації керма, якщо проводилася сезонна заміна гуми, ремонт будь-якого колеса, – необхідно зробити корекційне балансування шин поза регламентом.

Також виробники радять робити фінішне балансування після встановлення нових покришок. Воно виконується після первинного балансування, коли автомобіль вже проїхав 1000 км на нових шинах. Під час обкатки гума сідає, притирається до дисків, і її форма змінюється, що призводить до порушення балансу. Ідеально збалансувати систему "колесо-підвіска" дозволяє фінішне балансування шин.